HTML

ReklámKritika

reklámkritikák egy percben

Hirdetés

Utolsó kommentek

Friss topikok

Blogajánló

Egészséges ráadás

2012.03.02. 10:11 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. március 02. péntek, 18:34

Norbi reklám

*************************
Norbi Update termékek – 25s +++ Értékelés: 3,6/10
Ildikó szép nő. Helyes, kedves. 31 éves. Elbájoló a mosolya. És igen jó az étvágya. Rengeteget evett. És most is rengeteget eszik. Előtte, utána. De mi volt közte? Nagyon gáz volt közte. Hízott, aztán fogyizott. Közben nem fagyizott. (Ez jó, mi?) De tényleg… Kreatívok! Te hogy fogyizol, ha fagyizol? Keresd az Update fagylalt különlegességeket… izé… van neki fagyija?

Szólj hozzá!

VIP, VIP, hurrá!

2012.02.27. 09:21 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. február 27. hétfő, 19:33

Activia reklám

*************************
Activia VIP program – 25s +++ Értékelés: 4,2/10
VIP program. Az jó. Very Important Person. Nagyon Fontos Személy. És most te leszel egy nagyon fontos személy. Lesz neked ilyen nagyon fontos személy programod. Ugye jó érzés? Kiváltságos leszel. Ki fogsz emelkedni az átlagból. Különleges leszel. Megkülönböztetett figyelmet fogsz kapni. És el fogod felejteni, hogy ugyanezt fogja kapni boldog, boldogtalan is, aki bedől ennek a hülyeségnek.

Szólj hozzá!

Öblíts magadnak új ruhát

2012.02.23. 09:14 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. február 23. csütörtök, 17:04

Lenor reklám

*************************
Lenor Duo Aroma öblítő – 20s +++ Értékelés: 4,0/10
Képzeljék el, az emberi elme olyan csodálatos, hogyha például a leírt szavakban összekeverem a betűket, akkor is képes elolvasni a szöveget. Ugyanis egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. Szerintem ez a reklámokra is érvényes.


Szólj hozzá!

Rántott csirkés

2012.02.18. 09:12 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. február 18. szombat, 17:47

Bonux reklám

*************************
Bonux mosópor – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Azon gondolkodtam, minek újból és újból kritikát írni teljesen hasonló reklámokról. Végül arra jutottam, hogy azért, mert fogalmam sincs miért. Mert ott van. Valami ilyesmit válaszolt a hegymászó is, amikor megkérdezték tőle, miért akarja megmászni azt az irdatlan nagy hegyet. Mert ott van. Kihívás tetszik tudni. És ugyanúgy nincs semmi értelme. De olyan aranyos a drága művész úr benne! Muszáj beszélni róla!


 

Szólj hozzá!

Autós a buli

2012.02.14. 09:09 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. február 14. kedd, 19:20

Fiat Punto reklám

*************************
Fiat Punto – 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Manapság, amikor már az autók egyformák, na jó, nem teljesen, de kvázi a maga kategóriájában mindegyik tudja, amit a másik tud, szóval manapság, amikor nagy különbséget nem tudsz tenni két autó képességei között, valami mást kell kitalálnod, hogy gusztust csinálj az adott típushoz. Sok ilyen egyéb módszert láttunk már, ezek egyike az élmény összekapcsolós eljárás, amikor feltételes reflexívet építünk ki a potenciális fogyasztóban.


 

Szólj hozzá!

Türelem, bankot terem

2012.02.10. 09:08 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. február 10. péntek, 11:38

ERSTE reklám

*************************
ERSTE Lakás-takarékpénztár szerződés – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Na végre! Már kezdtem hiányolni azokat a reklámokat, amelyekben az első kétharmad megtekintése után sem lehet kitalálni, voltaképp mi a fenét fognak itt reklámozni? Szerencsére ez a jó öreg bank, amelynek reklámjai kritikáim örökös céltáblái, a segítségemre sietett. Pontosabban az általa megbízott, és ezek szerint jól bevált kreatív gárda sietett a segítségemre. Jól van fiúk (lányok – persze zárójelben), örülök nektek, most már lassan lesznek játékképes unokáim, kell nekik az anyag.


 

Szólj hozzá!

Terülj, terülj!

2012.02.05. 09:06 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. február 05. vasárnap, 22:40

ALDI reklám

*************************
ALDI üzletlánc – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Megmondom mi a baj velem. Azt hiszem magamról, hogy én vagyok minden célcsoportok uniója. Vagyis hogy azt gondolom, mindenkire úgy hatnak a reklámok, mint rám. Mindenki mindenről ugyanazt asszociálja, mint én. És aztán ebből az önző nézőpontból kritizálok. Például miért ne hihetnék el mások, hogy azt a terülj-terülj asztalkámat, ami itt látható, igen kevés pénzből lehet megvalósítani.


 

Szólj hozzá!

Burjánzás

2012.01.31. 09:04 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 31. kedd, 14:46

Heineken reklám

*************************
Heineken sör – 60s +++ Értékelés: 5,0/10
Hát igen. Én már csak egy ilyen megkeseredett, besavanyodott, elszürkült, kiégett, vén… izé vagyok. Ezért idegesítenek kifejezetten az ilyen reklámok. Hogy akkor miért nézem őket? Mert tudod, csinálom ezt az oldalt, és ez az oldal azzal foglalkozik, hogy jól odamondogat a reklámoknak. Legalábbis a többségüknek. És ahhoz meg kell nézni őket. Így tisztességes.


Szólj hozzá!

Oszcillo micsoda?

2012.01.30. 16:01 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 27. péntek, 19:12

Oscillococcinum reklám

*************************
Oscillococcinum influenza elleni szer – 20s +++ Értékelés: 3,2/10
Homeopaták most egy kicsit ne figyeljenek ide. Ugyanis itt épp az látható, mennyire tök mindegy, hogy a reklámozott termékről szóló állítás igaz-e, vagy sem. Úgy értem a reklámfilm megítélése szempontjából. Végül is a kreatívnak nem az a feladta, hogy megítélje, mondjuk egy varázspálca működik-e. Hanem be kell mutatnia azt, amit a gyártó állít. Ez a feladat.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Megint Tic

2012.01.23. 16:02 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 23. hétfő, 17:47

Tic Tac reklám

*************************
Tic Tac cukorka – 15s +++ Értékelés: 4,2/10
A humorfolyam folytatódik. Szeretjük az ilyen reklámsorozatokat, mert olyanok, mint valami izgalmas amerikai sorozat, ahol is alig várjuk a következő részt. De hát ez érthető, hiszen ha ráleltünk a fantasztikus koncepcióra, akkor azt költséghatékonyan ki is kell használni. Ne már, hogy a frenetikus ötletünk csak úgy elmúljon 15-30 másodperc alatt. Ez kevés ahhoz, hogy beírjuk magunkat a történelembe.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Felfújt

2012.01.19. 16:03 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 19. csütörtök, 17:39

LIDL reklám

*************************
LIDL élelmiszer áruház – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Ez egy animációs film. Voltaképp egy poénra épül, és azt az üzenetet van hivatva úgymond aláhúzni, miszerint ennél az üzletláncnál okosan spórolni nagyban is lehet. Így szól ugyanis a szlogen. Okosan spórolni nagyban is lehet. Tehát nem csak kicsiben. Ellentétben a filmecske szereplőivel.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Játékos csatornák

2012.01.14. 16:04 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 14. szombat, 14:19

UPC reklám

*************************
UPC Direct műholdas csomagok – 20s +++ Értékelés: 4,2/10
Szóval megint nem érted, mi a fene folyik itt. Jelmezbálban kő- papír-ollót játszanak a résztvevők, és a legelöl álló pár nyertes tagja ugrik, majd súlytalanság állapotában lebeg. Később beleesik egy parabola antennába. Pedig, ha figyelsz, a szövegből rájöhetsz.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Sör és haladás

2012.01.10. 16:06 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 10. kedd, 18:11

Soproni Sör reklám

*************************
Soproni sör – 45s +++ Értékelés: 3,8/10
Nos, igenis lehet még egy harmadik bőrt is lehúzni a koncepcióról. Mert volt ez a nagyon emelkedett nemzeti, aztán ez a nagyon hangulatos nemzeti, aztán most egy humoros nemzeti lett itten nekünk bemutatva. Igazi jó magyar humorral fűszerezett nemzeti érzülettenger. Egy adott sör és a nemzeti érzület disszonanciájáról a fent említett művekben már sok szó esett. Koncentráljunk most a humorra.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Szívás

2012.01.06. 16:07 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 06. péntek, 19:06

Társadalmi célú reklám

*************************
Dohányzásellenes társadalmi célú hirdetés – 30s +++ Értékelés: 4,5/10
Azért nem úgy van az! Szóval, ha nem kell semmit eladni, akkor sem lehet lazítani, és hülyeségeket beszélni. Illetve dehogy nem kell itt valamit eladni. Nevezetesen egy üzenetet kéne átadni, mintegy eladni a széles népközönségnek, hogy a fejükhöz kapjanak, nem jó, amit csinálnak. Meg hogy ezentúl másképp lesz. Készüljenek fel. Make love not dohányzás!

Bővebben...

Szólj hozzá!

A frigó ötlet

2012.01.02. 16:08 Kritikás

Írta: Kritikus   
2012. január 02. hétfő, 18:47

ALDI reklám

*************************
ALDI üzletlánc – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Egy kreatív vonatkozó asszociációs képességei mindig meghaladják a befogadó rétegnéző hasonló képességeit, hiszen éppen ezért ő a kreatív és nem a rétegnéző. Baj csak akkor van, ha maga a kreatív feledkezik meg erről, és hasonló feladat elé állítja a kedves befogadót, mint amilyennel ő is megküzdött. Vagyis jól megszalad az asszociációval, és azt hiszi, mindenki követni tudja. Én például az alábbit nem tudtam követni.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Sokféle pirin

2011.12.29. 16:09 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 29. csütörtök, 23:23

Aszpirin reklám

*************************
ASPIRIN 500mg – 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Te azt gondolnád – gondolom én – hogy egy gyógyszert, amelyet kb. 1900 óta szed az emberiség, egyáltalán nem kell reklámozni. Veszik azt úgy is boldogék és boldogtalanék, mint a cukrot. De nézd csak, mégis kell, különben nem költöttek volna erre drága reklámpénzeket azok, akik ráköltöttek. De vajon miért? Mert amit nem reklámoznak, azt nem is vennéd soha. Tán csak a levegő a kivétel.

Bővebben...

Szólj hozzá!

A szemérmes anima

2011.12.24. 16:11 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 24. szombat, 17:37

Canesten reklám

*************************
Canesten KOMBI – 25s +++ Értékelés: 5,4/10
Na akkor fussunk neki még egyszer ennek a hüvelygombás történetnek. Karácsony van, azért gondoltam, hogy stílszerű leszek, és egy ideillő reklámmal foglalkozom. Hogy mi köze a hüvelygombának a karácsonyhoz? Csak annyi, hogy most erről van kedvem íni, és karácsonykor igazán megteheti az ember, hogy a saját kedvére is tesz. Ja és persze nyilván vannak olyanok, akiknek pont karácsonykor van ilyen…

Bővebben...

Szólj hozzá!

Tejben az igazság

2011.12.20. 16:13 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 20. kedd, 22:33

Mizo reklám

*************************
Mizo tej – 20s +++ Értékelés: 4,4/10
És akkor most nézzünk egy másik tejreklámot. Vajon találnak-e más módszert ezen élelmi-anyag féleség reklámozására, vagy ők is kitaláltak valami új terméknek látszó dolgot, és erre építenek, mint például az úgynevezett Vitál tej abban a másik reklámban. Nem, ezek még ezt sem látták szükségesnek. Majd a csatolt sallangok viszik a terméket.

Bővebben...

Szólj hozzá!

A gyermek kártya

2011.12.16. 16:14 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 16. péntek, 11:30

ACC reklám

*************************
ACC 100 pezsgőtabletta – 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Gyermek kártyán itt nem gyermekkártyát értünk, vagyis olyan játékkártyát, tudják, amivel a gyerekek szoktak játék szerencsejátékot játszani a játékkaszinóban, hogy aztán a játékmaffiák le játékmészárolhassák egymást, hanem azt a módszert, hogy a gyermeket, mint eszközt, kvázi mint ütőkártyát használjuk céljaink elérése érdekében.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Autó nővel, esővel

2011.12.11. 16:15 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 11. vasárnap, 20:33

Peugeot reklám

*************************
Peugeot 308 – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Klip. Rövid vágások. Fekete éjszakai, felhőkkel borított ég, benne villámok cikáznak. Kicsit sejtelmes, ritmusos zene, elegáns nő kilép egy elegáns ház elegáns kovácsoltvas kapuján, utcai kandeláber alulról, reklámozott gépkocsi jellemző darabkái bevillannak. A nő jellemző darabkái is bevillannak. Feeling van itt kérem…

Bővebben...

Szólj hozzá!

Küldök néked egy...

2011.12.06. 16:16 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 06. kedd, 18:03

Knoppers reklám

*************************
Knoppers töltött ostyaszelet – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
nápolyi dalt, benne zokog a szívem… illetve dehogy. Csak egy nápolyi szeletet. És nem zokog benne a szívem, csak fingom sincs, hogyan lehetne megkülönböztető reklámot csinálni egy töltött ostyaszerűségről, amikor kb. pont egymillióféle ilyen típusú termék van. Szerintem úgy lehet, hogy nem lehet. Ezt igazolja mellékelt filmecskénk is.

Módosítás dátuma: 2011. december 06. kedd, 23:46
Bővebben...

Szólj hozzá!

A csirke szárnyakat ad

2011.12.02. 16:17 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. december 02. péntek, 11:34

Maggi reklám

*************************
Maggi Ropogós csirkeszárnyak – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
A csirke szárnyakat ad. Nem? Nemde ez egy k…va jó szlogen? Én találtam ki. Ha már szárnyakat reklámozunk. És aztán lehetne ilyen sült csirke szárnyakkal repülő embereket mutatni, szóval lehetne ugyanúgy a szokásos primitív baromságokkal operálni, mint egyébként. De a szlogen legalább jó lenne. Mert én találtam volna ki. Mi másért.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Eső ellen esernyő

2011.11.27. 16:19 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. november 27. vasárnap, 14:10

UNICREDIT reklám

*************************
UNICREDIT – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Na kérem. Itt arról volna szó, hogy ez egy ilyen általános figyelemfrissítő reklám, csakhogy emlékezzen a kedves rétegnéző, hogy ennél a banknál milyen jó dolga is van az ember fiának. Úgy általánosan. Tehát hogy itt mindig meg lehet találni a legjobb megoldást. Egyébként azt mindig mindenütt meglehet találni, még ha két rossz közül kell is választani. Na jó, de ennél a banknál különösen.

Bővebben...

Szólj hozzá!

Tejben, vajban

2011.11.23. 16:21 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. november 23. szerda, 11:32

TOLLE tejreklám

*************************
TOLLE Vitál tej – 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Tej. Mint tudjuk, a tej élet, erő, egészség. Most eltekintve attól, hogy ezt az állítást manapság divatos cáfolni is, hiszen a tej fajspecifikus, és mi egy másik faj tejét isszuk, ráadásul még felnőttként is. De mint kreatív (értsd: ha kreatív lennék) nyilván ebből indulnék ki, vagy legalábbis ez volna az egyik könnyű útja a meggazdago… illetve az ötletgyártásnak. És mit tesznek ezzel szemben filmünk alkotói? Ugyanezt.

Bővebben...

Szólj hozzá!

A döntés

2011.11.19. 16:22 Kritikás

Írta: Kritikus   
2011. november 19. szombat, 10:12

SPAR reklám

*************************
SPAR élelmiszer áruház – 30s +++ Értékelés: 4,8/10
Van ez a sorozat ezzel az élelmiszer áruházlánccal, hogy az egy milyen jó döntés, hogy ha ide megyünk vásárolni. Pontosabban nyilván az volt az alapvető kreatív ötlet, hogy erősítsük meg a fogyasztót döntése helyességében. Még akár a döntése előtt is. Vagyis hogy úgy egyáltalán, ha van jó döntés a világon, akkor ez az.

Bővebben...

Szólj hozzá!